dita dita .

dita

ویزای تحصیلی کانادا

 

 

مواردی که باعث سهولت در گرفتن ویزا تحصیلی کانادا می‌شود : داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)، نمره زبان بالا، مدارک کافی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل یک سال، معرفی نامه قوی از ۲ استاد یا بیشتر، مقالات ثبت شده و معتبر می‌باشد. لازم به ذکر است که شخص با ارائه مدارکی همچون سند ملکی و یا تاهل می‌تواند کشور کانادا را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز میگردد.

 

 

 

پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا (مورد تایید اداره مهاجرت)

توانایی پوشش مخارج دست کم یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا (شهریه بعلاوه هزینه زندگی)

عدم سوء پیشینه

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

ارائه مدارکی که ثابت کند فرد پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد

ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan) دقیق و قانع کننده

چگونه می توانیم ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

 

 

این روزها ویزای تحصیلی کانادا Study Permit یکی از محبوب ترین ویزاها برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و گرفتن اقامت دائم آن است. از آنجایی که این کشور در مقایسه با بسیاری کشورهای اروپایی، با ارائه یک نام آموزشی با کیفیت و قدرتمند، شرایط ایده آلی را برای تحصیل شهروندان خود فراهم می آورد و فرصت های فوق العاده غنی را در اختیارشان قرار می دهد از همین رو سالانه شمار زیادی از دانش جویان در سراسر دنیا مهاجرت تحصیلی به کانادا می کنند. به امید آنکه با دریافت ویزای دانشجویی کانادا، ادامه تحصیلشان را در یکی از بهترین کالج ها و دانشگاه های کانادا بگذرانند. بدون شک دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز است تا هر شخص متقاضی با ارائه رزومه ای کامل از قبیل داشتن مدرک زبان، برخورداری از تمکن مالی و همچنین نداشتن گپ تحصیلی بالا نسبت به دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کند. در واقع بدن داشتن این رزومه نمی تواند پروسه دریافت این نوع ویزای مهاجرتی کانادا را با موفقیت پشت سر بگذراند.

در حال حاضر با قوانین و مقرراتی که اداره مهاجرتی کانادا برای مهاجرین خود اعمال کرده است ویزای تحصیلی کانادا یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به این کشور است و مهاجرینی که شرایط ایده آل و مساعدی دارند می توانند در آسان ترین حالت ممکن با انتخاب رشته مورد نظر خود، نسبت به اخذ پذیرش در یکی از برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

ویزای دانشجویی کانادا

مزیت های ویزای تحصیلی کانادا Study Permit

 

 

از جمله مزیت های بارزی اخذ ویزای تحصیلی کانادا این می باشد که فرد متقاضی بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن می تواند مشغول کار شود و کسب درآمد کند. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده اش کسب درآمد کند. از دیگر مزیت های ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر است:

امکان دریافت بورسیه و پوشش دادن بسیاری از هزینه های تحصیلی

برخورداری از هزینه های شخصی ماهیانه ۱۰۰۰ دلار

نداشتن وقفه زیاد تحصیلی (کمتر از ۵ سال)

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا Study Permit

 

 

اگرچه کشور کانادا با فراهم آوردن فرصت های زندگی و رشد مساوی برای افراد خود و نیز بهره مندی از برترین و به روز ترین مراکز علم و دانش دنیا شرایط ایده آل و راحت تری را در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر دارد اما برای رسیدن به این شرایط ایده آل به ویژه دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید فرد متقاضی قبل از هرچیز متناسب با مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارائه کند. همچنین فرد متقاضی:

از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر بتواند پذیرش خود را دریافت کند

در صورت عدم ارائه مدرک زبان لازم است قبل از شروع تحصیل خود دوره های زبان انگلیسی کانادا را پشت سر بگذراند

داشتن نمرات بالا در تمامی دروس تخصصی آخرین مقطع تحصیلی و همچنین معدل بالا برای پذیرش در یکی از دانشگاه های کانادا برای فرد متقاضی الزامی است

داشتن سلامت کافی و عدم ارتکاب به جرم از دیگر شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا می باشد

 

هزینه تحصیل در کانادا

 

 

در حال حاضر با وجود استانداردهای بالای آموزشی و به صرفه بودن هزینه تحصیل در کانادا، روز به روز بر تعداد افراد مهاجر به قصد ادامه تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشور های موجود در جهان همانند آمریکا، استرالیا و انگلیستان افزوده می شود.

 

در واقع هزینه تحصیل در کانادا یکی از عمده ترین سوالاتی است که افراد پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا  Study Permit ممکن است با آن مواجه شوند.

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه تحصیل در این کشور بسته به نوع مدرسه و دانشگاه های مورد نظر، مقطع تحصیلی و شهر انتخابی برای تحصیل متفاوت می باشد که در زیر به شرح هر یک می پردازیم.

 

شرایط تحصیل در کانادا

شهریه مقاطع مختلف تحصیلی کانادا

 

 

مدارس

در صورت ادامه تحصیل در مدارس کانادا لازم است تا افراد هزینه ای را بعنوان شهریه پرداخت نمایند که این هزینه نیز بسته به نوع مدرسه (دولتی، خصوصی و شبانه روزی)، مقطع تحصیلی و موقعیت مکانی متفاوت می باشد.

 

البته این هزینه برای شهروندان کانادایی ( افراد مقیم در کانادا) در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مدارس دولتی بصورت رایگان می باشد این در حالی است که افراد با دریافت ویزای تحصیلی کانادا  Study Permit لازم است تا هزینه ای را برای شهریه مدارس پرداخت کنند.

 

 

 

این هزینه شامل :

 

 

 

مقطع تحصیلیهزینه تحصیلی در مدارس دولتیهزینه تحصیلی در مدارس خصوصی

مقطع ابتدایی – راهنمایی۴ الی ۱۵ هزار دلار در سال۱۰ الی ۵۰ هزار دلار در سال

مقطع دبیرستان۸ الی ۱۵ هزار دلار در سال۱۰ الی ۵۰ هزار دلار در سال

 

 

البته باید توجه شود که هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا ( که عموما بصورت مدارس خصوصی هستند) نیز برابر با مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار دلار در سال می باشد.

 

همچنین در صورت شرکت در دوره های آموزشی و کلاس های ورزشی و موسیقی باید هزینه ای بین ۵ الی ۱۰۰ دلار ( در طول در دوره ) پرداخت شود.

 

دانشگاه ها

در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز لازم است تا افراد ضمن پرداخت هزینه ای به عنوان شهریه (که عموما بین ۱۲ الی ۳۰ هزار دلار در سال متغیر می باشد)، مبلغی را نیز بعنوان هزینه مسکن و اقامت، خورد و خوراک و پوشاک بپردازند.

 

همچنین هزینه تحصیل در کانادا بسته به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و شهر و استان انتخابی، متفاوت می باشد به گونه ای که هزینه دانشگاه در شهر های کوچک تر، از مبلغ کمتری برخوردار است.

 

شهریه دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف

 

 

 

مقطع تحصیلی<شهریه دانشگاه مقاطع مختلف

مقطع کاردانی و کارشناسیهزینه ای بین ۱۸۰۰ – ۲۰۰۰ هزار دلار در سال

مقطع کارشناسی ارشدهزینه ای بین ۲۵۰۰ – ۱۸۰۰۰ هزار دلار در سال

مقطع دکتراهزینه ای بین ۲۵۰۰ – ۱۷۰۰۰ هزار دلار در سال

 

 

البته باید توجه شود که افراد در صورت شرکت در دوره های آموزشی موسسه های فنی حرفه ای کانادا، بسته به دوره تحصیلی و شهر انتخابی، لازم است تا هزینه ای بالغ بر ۲ ال ۱۸ هزار دلار را پرداخت نمایند ( لازم به ذکر است که موسسه های فنی حرفه ای شامل دوره های آموزشی کوتاه مدتی است که از شهریه ای کمتر از دانشگاه ها برخوردارند و به افراد این امکان را می دهند تا همراه با تحصیل به کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند.)

 

همچنین افراد برای حضور در موسسه های آموزش زبان نیز که هزینه آن بسته به طول دوره آموزشی و شهر انتخابی متفاوت می باشد، باید هزینه ای بین ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار را بپردازند؛ که این هزینه در سه شهر بزرگ کانادا برابر است با :

 

هزینه یک دوره ۱۲ هفته ای زبان انگلیسی در شهر ونکوور کانادا : ۴۰۸۳ دلار کانادا

 

هزینه یک دوره ۱۲ هفته ای زبان انگلیسی در شهر تورنتو کانادا : ۳۵۱۵ دلار کانادا

 

هزینه یک دوره ۱۲ هفته ای زبان فرانسوی در شهر کبک کانادا : ۳۵۷۰ دلار کانادا

 

علاوه بر این امروزه دولت کانادا با فراهم نمودن شرایط و بورسیه های مختلف، تا حدود قابل توجهی هزینه های زندگی دانشجویی را کم کرده است.

 

هزینه مسکن و اقامت برای دانشجویان

 

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا  Study Permit لازم است تا ضمن پرداخت مبلغی بعنوان شهریه دانشگاه، هزینه هایی نیز جهت زندگی و اقامت خود بپردازند.

 

که این هزینه ها جهت اجاره مسکن بسته به متراژ خانه، موقعیت مکانی، امکانات و شهر انتخابی بسیار متفاوت می باشد اما با این حال لازم است تا برای اجاره یک خانه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ الی ۲۸۰۰ دلار در ماه پرداخت شود.

 

همچنین دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ الی ۷۰۰ دلار، در خوابگاه های دانشجویی اقامت نمایند.

 

البته باید توجه شود که هزینه های تحصیل در کانادا، ضمن شهریه های دانشگاه و اجاره خانه برای سکونت، شامل هزینه هایی برای خورد و خوراک و پوشاک می باشد که این میزان مبلغ و هزینه قابل کنترل است و افراد می توانند با خرید از حراجی های آخر هر فصل و یا سال، وسایل و لوازم مورد نظر خود را با مبلغی ارزان تر تهیه نمایند.

 

که بطور کلی این میزان هزینه نیز برای افراد مبلغی بالغ بر ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار در ماه می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۶:۱۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)