dita dita .

dita

علت کاهش فروش خودروهای چینی در بازار چیست؟

.

این اتفاق در حالی رخ داده که شتاب رشد اقتصادی چین نیز کمی کندتر شده و از 6.6 درصد در سال 2018 به 6.2 درصد در سه ماهه دوم سال 2019 تنزل یافته است.

خودروهای چینی

به گزارش نشریه Autonews اروپا، خودروسازان چینی اکثرا با تولید سدان ها و کراس اوورهای کامپکت و کوچک تر از کامپکت خواهان جذب مشتریان کم درآمد هستند، حال آنکه این افراد به احتمال زیاد دیگر به دنبال صرف هزینه برای وسیله ای چون خودرو نخواهند بود.

در مورد جیلی باید گفت این شرکت امسال سه مدل جدید را راهی بازار داخلی چین کرده است. این مدل ها عبارتند از یک ون (MPV)، یک کراس اوور کامپکت که بر مبنای ولوو XC40 توسعه یافته و یک خودروی سواری کامپکت تحت برند الکتریکی و جدید Geometry.

خودروهای چینی

علی رغم ارایه این مدل ها، جیلی نتوانسته در جلب نظر مشتریان موفق عمل کند، طوری که در ماه جولای آمار فروش محصولات این کمپانی با 24 درصد افت به 91,375 دستگاه کاهش یافته است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه از 25 ژوئن (4 تیرماه) امسال دولت چین با در پیش گرفتن سیاستی جدید سوبسیدهای مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی شارژی را تا 50 درصد قطع کرده است. این مساله سبب شده تقاضا برای خودروهای این چنینی که عمدتا توسط برندهای داخلی تولید می شوند، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

در تایید این امر باید افزود فروش مدل های برقی شرکت Anhui Jianghuai Automobile Co یا همان JAC Motors در ماه گذشته میلادی به میزان 66 درصد کمتر شده که رقم کاملا قابل توجهی است.

خودروهای چینی

می توان اینگونه نتیجه گرفت در صورتی که سوبسیدهای دولتی برای خودروهای دوستدار محیط زیست از نظر مشتریان ناکافی باشد، آنها به استقبال این گونه از اتومبیل ها نخواهند رفت.

با توجه به تصمیم دولت چین در قطع کامل سوبسید مدل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تا پایان سال، شاهد چالش هایی بیشتر برای خودروهای چینی در سرزمین مادریشان خواهیم بود.

منبع:digiato.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۸:۲۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)